sobota, 26 września 2015

lata 90'

Wyglądam trochę jak wyjęta z przełomu lat 90 i nowego wieku. I w sumie nic dziwnego, bo chyba większość ubrań z mojego dzisiejszego zestawu nawet nie tyle, że jest inspirowana poprzednimi dekadami, ale po prostu z tych czasów pochodzi. Moda zatacza koło, wiele aktualnych kolekcji jest inspirowanych latami, kiedy to jako nastolatka mogłam pomarzyć o sieciówkach, galeriach handlowych itp. Ale szczerze mówiąc to nie marzyłam, bo nie wiedziałam o ich istnieniu. Ubrania kupowało się w zwykłych butikach, na bazarze lub w lumpeksie (tu akurat niewiele się zmieniło). O h&m ledwo słyszałam, a wejście na rynek magazynu o zakupach (chyba avanti) przyjęłam gromkim śmiechem, myśląc, że gazeta będzie totalnym fiskiem. 
Ogólny pogląd na trendy brało się z ulicy, obserwując koleżanki lub wpatrując się w gwiazdy wielkiego formatu (a bez internetu wcale nie było to takie oczywiste). Inna sprawa, że trendy były mi wtedy zupełnie obojętne, strój charakteryzował bardziej przynależność do grupy, oddawał klimat tego, co nam wtedy (a i teraz też) w duszy grało.
Dlatego dziś czuję się trochę jak chorągiewka na wietrze. Z jednej strony mam swój styl, wiem, co mi się podoba, z drugiej - różnorodność nurtów w mojej szafie i eklektyzm ubrań przyprawia mnie o zawrót głowy:). 

PS. Właśnie wróciłam z wakacji i trochę czasu minie zanim się w pełni ogarnę i nadrobię zaległości. Dzisiejszy wpis przygotowałam jeszcze przed wyjazdem:).





 







zdjęcia- M.

spodnie- levis (sh)
koszula- h&m- sh
top- cubus
torba- sh
buty- solo femme
kurtka- sh

68 komentarzy:

  1. Ciekawa stylizacja, extra buty i torebka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Buty już kilka razy miałam wyrzucić, ale są skórzane i było mi żal. Cieszę się, że się ostały.

      Usuń
  2. super look! :) Ta wiązana koszula nadaje fajnego klimatu :)
    Sama też właśnie ten eklektyzm w szafie miałam, aż pewnego dnia wywaliłam 3/4 swoich rzeczy ;) Teraz mi się troszkę łatwiej ubrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w szafie ciągła rotacja:). Co zrobię porządek i wywalę znaczną ilość, to w przeciągu paru miesięcy znów się zapełnia.

      Usuń
  3. Taki post to miodek dla moich oczu i uszek, bo uwielbiam takie zestawy! Zgadzam się ze wszystkim! Do wyboru było lokalne targowisko, z którego pochodziła większość moich rzeczy, a w 95 gdy nazbierałam spory jak na ucznia zasób gotówki zeszturmowałam drzwi Big Stara :). A no, jeszcze pierwszą mi znaną sieciowką było c&a, bo czasami w paczce po kuzynce przychodziły takie cuda :p. Eh, wspomnienia :). Fajny look, fajny post! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na Big Stary nie uciułałam, musiałam zadowolić się piccaldi (czy jakiś tak?).
      Dzięki!

      Usuń
  4. Jakby nie patrzeć lata 90 to czas moich szaleńczej młodości . To prawda przynależność do grupy i muzyka definiowała styl . Nie było źle . Nosiłam wtedy kurtkę podobna do twojej , dzwony z Levisa 535 , długie włosy i na wagary łapałam pociąg do Koszalina ;)
    Sentymentalny post .
    Ale w latach 90 ty podstawówkę kończyłaś !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie na ostatni rok podstawówki i dwa lata pierwsze lata liceum to czas moich największych szaleństw, później ciut spokorniałam:).

      Usuń
  5. bardzo fajny zestaw, super wyglądasz :) lata 90-te do już były dobre lata! :0

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie stylizacja w stylu lat 90,
    ale Tobie idealnie pasuje taki styl .
    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion :) ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wracać do tamtej dekady:).
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Super, świetnie ta koszula wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wolałabym nosić ją na gołe ciało, ale to by już nie przeszło:).

      Usuń
  8. Bardzo amerykańsko, braluje mi jeszcze Camela, ale to komplement, bo bardzo podobała mi się ta reklama i zdjęcie tego faceta pamiętam do dziś. Taka marynarka, takie buty, i takie dżiny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiałam tę reklamę:)! Także cieszę się ogromnie z Twojego porównania:).

      Usuń
  9. Ta bluzka jest bardzo bardzo trafiona! ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O jejku, to były piękne czasy - człowiek w ogóle się nie zastanawiał, czy coś pasuje do sylwetki, czy nie, nosiło się to, co się podobało (a podobało się to, co miały koleżanki, a potem to, co pasowało do wzoru ubioru w danej subkulturze, do której się "należało" ;P)... to wszystko było takie... proste. Chyba za tym tęsknię ;)

    Bardzo fajnie wyglądasz!
    Pasują Ci takie fasony koszul!
    No i jest brąz, jest Twoja kolorystyka... podobasz mi się, Ewo :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zastanawiam się, czy my teraz na siłę wszystkiego nie komplikujemy:). Było dobrze, ale wiadomo, że lepsze jest wrogiem dobrego:).
      Dzięki Mar!

      Usuń
  11. Elektryzujące zdjęcia, jest w nich tyle magii, że aż cieszy oko :) Zupełnie nie mój styl, ale Ty wyglądasz fenomenalnie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu tym bardziej dziękuję, bo ocenić kogoś nie przez pryzmat siebie, a obiektywnie, to wielka sztuka, więc jestem Ci bardzo wdzięczna za te miłe słowa.

      Usuń
  12. Napiszę nieskromnie, wielkie umysły myślą podobnie :) Ja wygrzebałam tydzień temu na strychu moje ciuchy z podstawówki, a tam skórzana wiązana spódnica i sznurowane body - skarby!!!! Fajny look, świetne dodatki - torebka i buty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula to nie pierwszy raz, gdy się zgrywamy:). Ciekawa jestem Twoich strychowych znalezisk. Buziaki!

      Usuń
  13. Dla mnie lata 90te to czasy końca podstawówki i liceum (matura 2000) :) Odkładałam każdy grosz, by móc kupić wymarzone Big Stary, Wranglery i Levisy, uwielbiałam zapach jeansu w tych sklepach ;) Odłożyłam też kasę na ukochane Martensy.To był powiew luksusu :) Resztę ciuchów kupowało się na targu lub w małych butikach :)
    Miałam kiedyś podobną koszulę.
    Super wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy n ie uzbierałam, to kupiłam walkmana to jakąś kasetę:). ALe zapach dżinsy pamiętam:).
      Dziękuję:).

      Usuń
  14. Świetny look w Twoim stylu baaardzo:) Podoba mi się seksownie rozwiązana koszula i dobrze dopasowane jeansy! A klimat zdjęć fajowy!! Czy to jakiś sepiowany/westernowy/przykurzony filtr? bo wyszło naprawdę czadowo, dużo bardziej czadowo niż pamiętam, że było w latach 90-tych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga dziękuję! A filtr faktycznie zastosowałam- uczę się właśnie korzystać z photoscape- metodą prób i błędów:). To chyba filtr porta.

      Usuń
  15. Może kiedyś człowiek nie miał za bardzo w co się ubrać, ale dzięki temu nie było to skomplikowane. A teraz tyle tego w sklepach, że gdy się wybiorę do jakiejś galerii, głowa pęka z nadmiaru wyboru. I taka presja bycia dobrze ubranym, wzajemne oglądanie się na siebie pań - zaczyna mnie to denerwować ;-)
    Wyglądasz świetnie i te rozmyte barwy super ze sobą grają. Nic bym nie zmieniła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby od nadmiaru głowa nie boli, a jednak...
      Dzięki!

      Usuń
  16. Fajny look, niby niedbale a jednak wszystko ze sobą współgra. Jak patrzę na Ciebie to przychodzi mi na myśl jakiś stary amerykański film, a lubię takie filmy, ładnie, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo podoba mi się Twoje porównanie:).

      Usuń
  17. Na 4 zdjęciu wyglądasz jak Sarah Connor z mojego plakatu z tamtych czasów ;) No nie, może to już był 2002 rok. Ale prawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wczesnych latach nowego tysiąclecia mówiono mi, że jestem do niej podobna:).

      Usuń
  18. bardzo fajnie odbralas obrobke - wyszlo troche retro!
    no wiec witamy po wakacjach :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:). Dopiero się uczę obsługi PS, choć jest dość banalny:).

      Usuń
  19. Zestaw nie w moim stylu, ale potrafię dostrzec, że fajnie w nim wyglądasz! :)

    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili,
    VANILLAMADNESS.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej doceniam dobre słowo:). Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Bardzo mi się podoba ten zestaw! :) Rewelacyjnie wyglądasz :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. fantastycznie wyglądasz:)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Lata 90-te to lata gdy byłam już dojrzałą kobietą, wiedziałam co mi się podoba i co chcę nosić.
    Masz rację, właśnie tak było, podglądałyśmy koleżanki, czasopisma zagraniczne /wysyłkowe/, Modę Polską i Pewex, seriale zachodnie. Muszę Ci powiedzieć, że tematy mody nie były tak ważne, gdy spotykałam się z koleżankami to było tysiące innych tematów. Tematów ważniejszych, ciekawszych. Teraz moda zdominowała wiele osób, warto wiedzieć co i jak ale żadna przesada nie jest dobra.
    Wyglądasz super, widać, że jesteś wypoczęta...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawniej w ogóle ludzie więcej rozmawiali. O wszystkim, a przede wszystkim o sprawach ważnych. Toczyli dyskusje, wymieniali poglądy. Coraz mniej takiego podejścia.

      Usuń
  23. Piękna Ewa na pięknych zdjęciach :-) Czwarte zdjęcie zapiszę sobie na pintereście - dla podtrzymania doznań estetycznych. PS. Lata 90-te wspominam baaardzo miło ;-) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  24. To już wtedy wróciły wąskie nogawki? Mnie lata 90 kojarzą się z szerokimi nogawkami, niskim stanem i dopasowanymi koszulkami... A to i tak w tej fajniejszej wersji, po początek to były bluzki i żakiety z szerokimi ramionami na poduchach... Prawdę mówiąc w latach 90 nie znalazłam swojego stylu, dużo lepiej pasują mi współczesne trendy, no i wesołe lata 80 z obcisłymi spodniami i szerokimi, kolorowymi górami, które wspominam z ogromnym sentymentem, choć teraz mówi się o nich, że były kiczowate...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba rurki powróciły na początku nowego tysiąclecia, okolice 2003 roku.
      Te kolorowe lata 80! Byłam wtedy dzieckiem, ale pamiętam doskonale stroje mojej mamy:).

      Usuń
  25. W latach 90-tych byłam już dorosłą osobą. Cała sobą byłam w tym klimacie, zupełnie nie zdając sobie wtedy z tego sprawy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko znając Ciebie to zawsze byłaś megastylowa.

      Usuń
  26. bardzo fajna stylizacja! Podoba mi się a bluzka iście zdjęta z kogoś z lat 90 pamiętam takie... były wtedy bardzo modne ;)
    Pozdrawiam i zapraszam również do mnie: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam ją w sh, więc nie wiem, czy na pewno pochodzi z tamtych lat, ale mam podejrzenie, że właśnie tak jest:).
      Pozdrawiam!

      Usuń
  27. podoba mi się taka wersja - kupuję całoś!:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  28. Ten zestaw jest swietny - wygodny i na luzie! Dla mnie to genialna interpretacja stylu lat 90-tych, a takie najfajniej tworza wlasnie ubrania autentyczne, z tamtych lat...To najlepszy powod ku temu, zeby nie wyrzucac pochopnie ciuchow z szafy;)
    Pozdrawiam! Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu akurat większość pochodzi z sh, a nie z szafy, ale mam całe pamiątkowe pudło ubrań i czasem je przeglądam, by wyłowić to, co może z powrotem wrócić na wieszak:).
      Pozdrawiam!

      Usuń
  29. Kochana,wyglądasz super:)a to że większość z sh to już w ogóle szacun:)

    OdpowiedzUsuń
  30. JAK PIEKNNIE!! Pozdrawiam kochana z Gdyni

    Ola
    FASHIONDOLL.PL

    OdpowiedzUsuń