środa, 27 maja 2015

wyprawa na maksa

Dziewczyny doskonale wiecie, że ja z tych czytających:) (na ile mi czas pozwala), że czytam swoim dzieciom i że każdą aktywność czytelniczą cenię i próbuję zachęcić innych do czytania. Więc możecie się domyślać, jaką radość sprawił mi mail od Marleny- pisarki! Wymiana kilku maili i koniec końców, przedstawiam Wam dzieło autorki, czyli "Wyprawa na maksa". Zaciekawieni? Zapraszam poniżej:).



Niedzielscy to rodzina podobna do wielu innych. Zaganiana mama, zapracowany tata, kłócące się o wszystko rodzeństwo. Mama ma żal do męża, że coraz bardziej oddala się od rodziny, rodzeństwo tęskni za wiecznie nieobecnym ojcem. Młodszy brat Kacper drażni starszego Maksa swą dziecinnością, a Maks nie rozumie, dlaczego nikt nie podziela jego pasji, jaką są podróże. Jest on pochłonięty zdobywaniem informacji z zakresu geografii. Chłopak zna stolice wielu krajów, nawet tych na końcu świata, jak z rękawa sypie ciekawostkami na temat odległych krain. Pewnego dnia niecodzienny splot wydarzeń sprawia, że Maks zostaje wciągnięty w wir tajemniczych podróży. 

Książka "Wyprawa na maksa":
- w sposób lekki i humorystyczny przekazuje ciekawe wiadomości dotyczące wybranych krajów; 
- pokazuje, jak ważna jest rodzina i jak trudna jest rozłąka z rodzicami;
- uczy, że złośliwości i przepychanki słowne nie świadczą o braku miłości;
- uświadamia, jak wielką moc mają marzenia;
- zapewnia dobry nastrój. :)

Marlena Popławska-Marek – z wykształcenia nauczycielka języka polskiego z przygotowaniem do terapii psychologicznej. Kilka lat pracowała w biurze podróży. Na co dzień łączy swoje dwie pasje, jakimi są podróże oraz pisanie wierszy, opowiadań i książek. Zajmuje się pisaniem wierszem i prozą personalizowanych książek dla dzieci i dorosłych, które cieszą się coraz większą popularnością. Uwielbia klimat wysp południowych i mentalność ich mieszkańców. Kieruje się w życiu zasadą, że realizacji pomysłów i planów lepiej nie odkładać na później, dlatego teraz, a nie później, pojawiła się jej pierwsza książka "Wyprawa na maksa".



Tyle od wydawnictwa. Jak możecie wywnioskować z opisu, książka jest przeznaczona dla tej młodszej młodzieży, ale uwierzcie mi, że i dorosły znajdzie tam coś dla siebie. Ja miałam okazję przeczytać ją już przedpremierowo, więc swój papierowy egzemplarz przekazałam swojej Chrześnicy i teraz to jej opinii oczekuję z niecierpliwością. 
Osobiście polecam, książka pouczająca, zawierająca geograficzne ciekawostki, ale napisana lekko i przyjaznym językiem. 




Więcej informacji na FB- WYPRAWA NA MAKSA oraz na stronie http://wyprawanamaksa.pl/

9 komentarzy:

  1. Ooo, zaciekawiłaś mnie teraz i to bardzo. Jestem na etapie wymyślania mądrych prezentów swojej chrześnicy i ostatnio pomyślałam ile mi dało czytanie. Wcześnie zaczęłam pochłaniać takie książki dla młodszej młodzieży i przyznam, że nawet dzisiaj mogłabym coś dla siebie z tych książek wyciągnąć. Jak będę miała okazję to chętnię sięgnę po tą pozycję i kupię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo właśnie moja siostrzenica należy do tych czytających, a to chyba, niestety, nie jest tak częste u dwunastolatek.

      Usuń
  2. To coś dla mojej siostrzenicy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspomnienia jednych z najpiękniejszych książek, z jakimi się zetknęłam to właśnie ten okres - jak nazwałaś - "młodszej młodzieży" :-) Nie mam teraz zbyt wiele czasu, żeby wracać do nich, ale przy okazji podsuwania pomysłów dla córki, zdarzyło mi się kiedyś zatrzymać na kilku stronach czegoś sprzed lat... A ta, którą polecasz - może być dobrym pomysłem dla mojego Olka - on lubi, kiedy bohaterem jest chłopak ;-) /po roku szkolnym z lekturami przyda się coś lekkiego na wakacje/. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najlepiej wspominam Siesicką i Musiorowicz:)

      Usuń
  4. Na pewno młodsi czytelnicy bedą zadowoleni! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że tak późno bo można było na komunie kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale za to teraz będzie w sam raz na wakacje:).

      Usuń
  6. Ciekawa propozycja. Gdzie mogę kupić tę książkę?

    OdpowiedzUsuń