piątek, 28 listopada 2014

Brafitting i NIPPLEX

Brafitting- temat niby znany i wałkowany od lat. Niby… bo ciągle króluje era niestrudzonego mitu 75B. 
Według większości Polek to właśnie ich rozmiar. 
Przy okazji współpracy z firmą NIPPLEX pomyślałam, że warto napisać na temat kilka słów.


Nosisz 75B? na 99% się mylisz! I to nawet nie Twoja wina- ograniczone rozmiarówki w sieciówkach (na ogół A-C, w porywach do D), niedouczone ekspedientki i ciasne przymierzalnie.
A właściwy dobór biustonosza to nie tylko względy estetyczne (choć osławione już „bułeczki” nad biustem) to naprawdę przykry widok. To przede wszystkim względy zdrowotne, źle dobrany biustonosz może powodować deformację piersi, bóle kręgosłupa i ramion, a długotrwały ucisk za małej miseczki może mieć nawet działanie kancerogenne.
Najczęściej popełnianym błędem przy doborze stanika to właśnie za mała miseczka, ale zaraz za nią wyłania się za duży obwód.
Jak więc poradzić sobie w tym gąszczu fiszbin, bardotek i push-upów?
Zmierz się!

Tylko tyle i aż tyle.
Potrzebne nam dwa pomiary. 
Najwięcej kłopotu przynosi pomiar obwodu pod biustem, bo na ogół bierzemy go zbyt dosłownie- a musimy pamiętać, że biustonosz musi ciasno przylegać, a jest (w odróżnieniu od miarki krawieckiej) wykonany z elastycznego materiału. Zmierzony więc obwód pod biustem jest tylko wartością wyjściową. Od tej wartości musimy odjąć około 5 cm i dopiero wtedy uzyskamy pożądaną wartość. Dokładne dane zobaczycie w tabeli. 
Drugi pomiar to obwód w biuście. Tu działamy zupełnie odwrotnie, czyli mierzymy się luźno, nie ściskamy, nie zaniżamy. 
I co nam pozostaje? Sprawdzić rozmiar w tabeli.


Założę się, że część z Was mocno zaskoczył nowy rozmiar:), że z tego mitycznego 75B przeskoczyłyście np na 70E. Ważne, żeby wybierać sklepy, które oferują szeroki zakres rozmiarówki. Jedną z takich firm, jest polski producent bielizny firma Nipplex

A to piękny prezent, który otrzymałam od firmy Nipplex.



Piękne detale, odpinane ramiączka (a to rzadkość przy dużych rozmiarach), porządnie wykonane szczegóły.


Sklep oferuje rozmiary standard (ale i tu spokojnie kupimy bieliznę do miseczki F), jak i biustonosze w rozmiarze BIG (czyli do miseczki H). Firma ma stałą ofertę- typowe przydatne fasony i kolory linii basic oraz asortyment na poszczególne sezony. Poniżej kilka przykładów z linii stałej oraz najnowszej kolekcji jesień-zima. 

30 komentarzy:

  1. W gruncie rzeczy wcale nie kupujemy za małych miseczek, tylko do tych, w które się mieścimy, przypasowano zbyt duże obwody. Dlaczego? Tabela to wyjaśnia. Do rozmiaru 116-118 przyporządkowany jest obwód 93-97 (!), podczas, gdy na przykład ja potrzebuję najwyżej 75-80. Całe szczęście, że na naiwną nie trafiło:)) - biustonosz firmy Felina rozwiązuje sprawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca jest tak jak piszesz- trzeba odpowiednio czytać tabelę. Tu w tabeli to nie tak, że dla 116-118 przypisano 93-97, po prostu nie uwzględniono jeszcze większych miseczek i to w tym problem.
      Bo to najpierw wyszukujemy obwód- w Twoim przypadku 80 i lecimy w dół szukając obwodu w biuście- nigdy odwrotnie!
      Czyli, gdyby tabelka była jeszcze w dół uzupełniona, to rozmiar odpowiadałby 80J czy 75K.

      Usuń
  2. nie znam marki - ja swoje staniki kupuję w Change'u albo Gorsenii :)
    częściej w Change'u, bo tam bez problemu moje 65DD (albo 65E/70E - tu u nich to jest kwestia modelu) dostaję, a w Gorsenii trochę kombinować muszę i zawsze zlecam im kupione staniki do dopasowania :)
    bardzo ładna jest ta kolekcja, widzę że mają też pełne modele - to dobrze, bo mnie zawsze nieco złości, że na rynku jest zalew balkonetek, a zabudowanych modeli się mało uświadcza :(
    jako posiadaczka cycków bardziej trójkątnych niż okrągłych balkonetkom mówię "nie" ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz nie znam z kolei ani jednej ani drugiej marki, ja do tej pory kupowałam Dalię, Gaję i Trimpha, no a teraz odkryłam Nipplex:).

      Usuń
  3. Świetny post. Ja tak na prawdę dopiero szukając bielizny ślubnej dowiedziałam się jaki mam rozmiar. Wcześniej ani jakoś nie było okazji skonsultować się z brafiterką ani też poszukać wśród nieco droższych a lepiej dopasowanych biustonoszy. W końcu kupiłam w innej polskiej firmie - Dalia, ale moja siostra snalazła świetny biustonosz właśnie z firmy Nipplex

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że już poznałaś swój rozmiar:). Ten temat jest często bagatelizowany, zapominamy, jak ważny jest odpowiedni dobór bielizny.

      Usuń
  4. Ja także mam 75B :), ale czas to zmienić. Bielizna piękna.
    aśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aśka warto sprawdzić. Może się okazać, że należysz do tego odsetka, który faktycznie nosi 75b, ale zmierz się, to będzie jasność:).

      Usuń
  5. Dobranie biustonosza czasami graniczy z cudem :) ale grunt to dobrze się z tym rozeznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zresztą jak w każdej innej dziedzinie- rozeznanie ważna rzecz.

      Usuń
  6. Jakie szczęście, że już dawno odkryłam braffiting w sieci. Dzięki niemu od paru lat moje piersi są na swoim miejscu, nic się nie wrzyna. Niestety większosc staników z "tamtej epoki" mimo dużych miseczek miało też zbyt duży obwód pod piersiami, więc na czym się one miały trzymac?
    Dużo mi dały też programy Gok'a, gdzie o dobrej bieliźnie dużo się mówiło...Dobrze dobrana bielizna jest bardzo ważna..wiem co piszę...
    co nie zmienia faktu, ze co jakiś czas zmieniam rozmiar bo zmienia się moje cialo :)
    pzdr Ewcia...fajny wpis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się właśnie wydawało, że już większość kobiet jest w pełni uświadomiona co do rozmiaru, ale ostatnio byłam w szoku, jak rozmawiałam na ten temat z koleżanką- młodą i mądrą dziewczyną, która na pierwszy rzut oka na pewno nosi większy niż ja rozmiar, a ona mówi, że nosi właśnie nieśmiertelne 75B. Ręce mi opadły.
      Ale dobrze, że jest internet i takie programy właśnie jak ten Goka, bo temat trafia do coraz szerszej grupy.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Tak, to racja o czym piszesz. Przez kilka lat już się tym interesowałam, mierzyłam wiele angielskich i polskich modeli, ale dla mnie wszystkie rozmiary za duże, tak też bywa niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dika to jesteś z kolei tą szczęściarą, która może sobie pozwolić na delikatne koronkowe staniki, np takie, o których pisała soie:
      http://soie.pl/ladne-kwiatki/dobre-bo-polskie-le-feminin/

      Usuń
  8. Piękna bielizna, ja też dostałam paczuszkę od Nipplex'owego Mikołaja :) Mają piękne kobiece fasony i doskonałą jakość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko to pochwal się:).
      A piękna jest ta bielizna to fakt i naprawdę świetna jakościowo:).

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. To stanowisz ten wyjątek potwierdzający regułę:).

      Usuń
  10. Piękna bielizna...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  11. no tak... a ja wiele kupuje online ale bielizne chce zmierzyc sprobowac... a jak jak w wiedniu patrza sie na mnie jak kosmitke jak im mowie o jakies innej numeracji :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato szczególnie na początku przy rozpoznawaniu swojego rozmiaru bardzo ważne są przymiarki. Ja jednak już doskonale znam swój rozmiar, więc pozwalam sobie na zakupy w sieci, któe jednak wychodzą na ogół taniej.

      Usuń
  12. viosenko a tak z innej beczki, pamietasz moze bloggerke bodajze Anię z synem Józkiem ? szukam ich blloga i nie mogę znalezc ;/ z gory dziekuje za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pamiętam- to Ania z bloga nowakolekcja, ale już dawno usunęła bloga. Nagle i bez ostrzeżenia, a szkoda, bo bardzo lubiłam do niej zaglądać, a Józiu to w ogóle przystojniak jakich mało.

      Usuń
  13. no i oświeciłas mnie w tym względzie, bo mam w swojej garderobie biustonosze: od lasa do sasa! :) dzięki Wiosenko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko różnice jednego rozmiaru są normą, bo jednak co firma to inna minimalnie inna rozmiarówka.

      Usuń
  14. Ale ja naprawde mam 75 b ;) żartuje . Wiele wiele lat temu , zmieniło sie po ciążach , 80D było znów ubyło , teraz 80 C . Nie lubie jak jest ciasno pod biustem . Z ciekawości bym sie wybrała do profesjonalistki .
    A tak wogole to 95C ( francuskie ;) przez ponad rok nie potrafiłam sobie znaleść tu stanika , bo rozmiary inne i jak widziałam najmniejszy 90 to odpuszczalam ;);)

    OdpowiedzUsuń
  15. Komplecik przesliczny, nie znalam wczesniej firmy. Nawet sie ucieszylam bo wychodzi na to ze mam idealnie dobrany rozmiar;)

    OdpowiedzUsuń