środa, 17 września 2014

Orle Gniazdo

Dziś niestylizacyjnie. W zeszłym tygodniu wróciłam z wyjazdu służbowego. O samym wyjeździe pisać nie będę, bo raczej nie zadręczam Was sprawami zawodowymi, ale kilka słów na temat okolicy, gdzie odbywała się konferencja warto wspomnieć.
W tym roku nie musiałam pokonywać setek kilometrów, gdyż miejsce konferencji odbywało się zaledwie 60 km od Częstochowy, na terenie Jury, nieopodal zamków w Mirowie i Bobolicach, czyli w okolicach Szlaku Orlich Gniazd. Orle Gniazda powstawały w XIV wieku za czasów panowania Kazimierza Wielkiego, są to imponujące zamki  i warownie zbudowane na wapiennych wzgórzach. Droga prowadząca przez owe budowle znana jest właśnie jako Szlak Orlich Gniazd. Organizatorzy umożliwili nam wycieczkę do dwóch zamków: ruin zamku w Mirowie oraz odrestaurowanego zamku w Bobolicach.












top- nn
spodnie- stradivarius
baletki- cropp

43 komentarze:

  1. Musiało być tam naprawdę pięknie sądząc po zdjęciach. I sama chętnie wybrałabym się w tamte okolice.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewcia, po pierwsze świetnie wyglądasz! :)
    A po drugie, znam te tereny i bardzo lubię :) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie wycieczki i ruiny zamków :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzisz, tak blisko a wstyd się przyznać, nie byłam nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam zdjęcia w tych miejscach, w których Ty masz. dwa lata temu podczas wyjazdu do zakopanego kilka razy zboczyliśmy z trasy aby podążać szlakiem orlich gniazd. uwielbiam zamki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zamki mają w sobie jakąś tajemnicę, prawda?

      Usuń
  6. Ciekawe miejsce, nie byłam tam nigdy

    OdpowiedzUsuń
  7. Szlakiem Orlich Gniazd wędrowałam w młodzieńczych latach z obozem, którego byłam kierowniczką. To były niezapomniane wrażenia. W drodze powrotnej wsiedliśmy z grupą nie do tego pociągu, na który mieliśmy zamówione bilety:)). Miałaś wspaniały przerywnik w zajęciach. Taka sceneria potrafi zrehabilitować najnudniejszą nawet kursokonferencję:))).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Organizatorzy tej konferencji zawsze wybierają jakieś urokliwe miejsca:).

      Usuń
  8. Sama bym się tam wybrała :)
    Uśmiechaj się tak zawsze jak teraz, dodaje Ci to niesamowitego uroku ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. za czasów Gimnazjum często tam jeździliśmy, poza tym Szlak Orlich Gniazd to super pomysł na spędzenie wolnego czasu, można naprawdę dużo zobaczyć :) Teraz zamek w Mirowie jest pięknie odbudowany, ale pamiętam jak była to kompletna ruina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę się doczekać, aż dzieciaki będą trochę starsze i będę mogła je zabierać na różne wycieczki:).

      Usuń
  10. Orle Gniazdo mi się kojarzy z serialem Gra o Tron, ale i to wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się cały czas przymierzam, by zacząć oglądać, a tu ciągle czasu brak.

      Usuń
  11. jak ja uwielbiam zamki, po prostu bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) A jakoś tak mało się o nich mówi. o zamkach we Francji słyszał każdy... A to na zasadzie cudze chwalicie, swego nie znacie.

      Usuń
  12. Ja uwielbiam Jure ! I ze zdziwieniem czytam , zjadł ktoś spod Krakowa czy Częstochowy jeszcze nie był ... Wycieczki szkolne tam sie organizowało ;);) bo blisko i tanio ;);)
    A ja bardzo żałuje ze ten jeden odbudowano :(:( te ruiny i ich legendy maja taki niepowtarzalny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Aniu ja niby z Częstochowy, a też byłam pierwszy raz! Olsztyn owszem zaliczany miliony razy, ale już dalej się nie wybrałam.

      Usuń
  13. Noooooo pięknie :/ Znaczy w zasadzie, generalnie, ogólnie, Ewa, zamek, krajobraz ładnie, pięknie. Ale moje pierwsze "no pięknie" dotyczyło kwestii zgoła inszej. Otóż przebyłam ja pół Polski niedawno i właśnie w rzeczonej Częstochowie byłam :/ I cholera jasna, że Ty tam mieszkasz w swojej głowie nie zarejestrowałam. I nie odwiedziłam. I nie poznałam. I zła teraz jestem. I tak będę siedzieć na samą siebie obrażona. Foch :-p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To focham się razem z Tobą:). bo nas tu, w Częstochowie, to cała blogerska ekipa jest i pewnie nie jaj jedna bym Cię chętnie poznała.
      To teraz pozostaje Ci jak najszybciej naprawić ten błąd i przy najbliższej okazji zawitać do Częstochowy:).
      Buziaki!

      Usuń
    2. Teraz już sobie zakoduję i jak tylko będę się wybierać, dam znać ;-)

      Usuń
  14. Wow pięknie wyglądasz!
    No dobra, nie na temat to było :D
    Bobolice to chyba kontrowersyjny zamek, nie? Słyszałam że wielu osobom rekonstrukcja się nie podoba. Ja w sumie też wole ruin, zawsze mnie fascnowały :)
    A w ogóle to fajnie że przy okazji wyjazdu służbowego mialas mozliwosc takiej wycieczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu to prawda, że ta renowacja budzi kontrowersje. Ruiny mają swój klimat, ale nie pozostawienie ich w takim jak były stanie chyba prowadziłoby to całkowitej dewastacji.
      Ja mam mieszane odczucia, ale zawsze sobie myślę, że wszystkich się nie zadowoli, a ja z kolei lubię ludzi z inicjatywą, więc ogólnie postawę Laseckiego cenię.

      Usuń
  15. Pięknie! tam nas jeszcze nie było :) Ale już nie raz odwiedziliśmy inne zamki ze szlaku Orlich Gniazd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dika mam nadzieję, że jeszcze zajrzycie w te okolice.

      Usuń
  16. Witam śliczną panią ;)
    Często bywam w Częstochowie,ale tego miejsca jeszcze nie zwiedziłam. Uwielbiam zwiedzać ruiny!
    Dzięki więc za podpowiedzieć ;)

    Buziaki Ewcia! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) to cieszę się, że poddałam jakiś pomysł na wycieczkę:).
      Buziaki!

      Usuń
  17. jak ja już dawno nigdzie nie byłam!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Laura ja dopiero teraz doceniam takie wycieczki, w czasach szkolnych chyba mniej zwracałam uwagę na otoczenie, a teraz się zachwycam:).

      Usuń
  18. Ewa, to ja jeszcze dodam, że są interesujące ruiny na Podzamczu koło Ogrodzieńca i w Smoleniu też niedaleko Ogrodzieńca. Dodam, że Podzamcze jest bardziej znane, ale Smoleń piękniejszy i nie ma tłumów.
    aśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aśka tam nie dotarłam, ale mam nadzieję, że wszystko przede mną, w końcu tych zamków jest kilkanaście, a ja widziałam zaledwie ułamek z nich.

      Usuń
  19. Nie pamietam czy zostawilam tutaj wpis: Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na najlepszy styl miesiąca. Do wygrania $50. Temat stylu: codzienny i na sportowo. Tutaj: http://l-b-y.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Byłam, schodziłam kilka razy. Pięknie tam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń